Paris jour 77 et 78

Bonsoir à tous,

Paris jour 77:

Gister was een mooie dag. De zon scheen en het was niet koud. Om 08:45 had ik weer school en heb ik weer veel geleerd. Ik was echt even aan het worstelen met een stukje grammatica, maar ik snap het nu haha.

Na school heb ik nog even wat rondgewandeld en ben daarna teruggegaan omdat ik nog wat spulletjes moest inpakken en wat moest schoonmaken. Daarna heb ik de kinderen opgehaald en ze waren best lief gister, dus dat was fijn:)

Gisteravond hebben Fabrice en Isabelle de tweeling verteld dat ik wegga. Ze hebben gezegd dat ik terugga naar Nederland om m'n ouders weer te zien. Ik vond dat wel okee, zo begrijpen de kinderen het in ieder geval en kunnen ze nooit het gevoel krijgen dat het aan hen lag dat ik vertrek.

Paris jour 78:

De woensdag, altijd een volle dag. Het was een beetje haasten vanochtend, maar ik was overal gewoon op tijd en alles was onder controle. De kinderen waren heel moe en chagrijnig vanochtend, dus dat was minder.

Vandaag mochten de ouders de muziekles van de kinderen bijwonen. Ik had dat vorige week aan Isabelle verteld, maar toen leek ze al niet zo geinteresseerd. En vandaag was ze er dan ook niet bij.. Heel veel moeders waren er wel, dus ik vond het heel sneu voor Baptiste. Ik vroeg of Ambre en ik dan de les mochten bijwonen, maar dat mocht niet, want als iedereen z'n broertjes en zusjes meenam, zou het veel te vol worden. Echt jammer dat we er niet bij mochten zijn:( Tijdens de muziekles van Baptiste heb ik Ambre allerlei boekjes voorgelezen. Ze zat op schoot en zat stilletjes te luisteren. Schattig was dat. Helaas moesten we al snel Baptiste gaan halen en konden we niet verder lezen. We zijn naar huis gewandeld en thuis heb ik het déjeuner klaargemaakt. Baptiste at erg goed, maar Ambre at weer veel te langzaam (en als ik zeg langzaam dan gaat het om een bordje rijst met courgette waarover ze dan langer dan een half uur doet). Baptiste had zijn eten na een kwartier al op en Ambre was na een half uur halverwege. Ik was daar natuurlijk niet blij mee, en weer had ze geen tweede verhaaltje verdiend, net zoals vorige week.

Toen de kinderen eenmaal lagen te slapen, ben ik gaan strijken. Voor de laatste keer het beddegoed strijken, wat een k-werk. Het was een enorme stapel aan kleertjes, maar ik had het snel klaar. Ik dacht dat de kinderen wel goed zouden slapen, maar helaas kwam Baptiste 2x z'n bed uit om te vragen of hij al uit bed mocht. De eerste keer kwam hij na een half uur, de tweede keer weer een half uur later. Hartstikke dom natuurlijk, want nu liep hij al een uur slaap mis die hij juist zo hard nodig had. Gelukkig bleef hij in z'n bed nadat ik de tweede keer hem streng duidelijk maakte dat dit niet de bedoeling was.

Om 16:00 waren de kinderen nog steeds niet wakker, dus ben ik naar boven gegaan om ze te wekken. Allebei strontchagrijnig, bah. Vooral Baptiste natuurlijk. Arrhgg. Maar goed, we gingen de gouter eten en naar de muziekles van Ambre. Gelukkig draaiden ze tegen de tijd dat we aankwamen weer bij.

Met Baptiste ben ik teruggegaan, heb ik gestofzuigd, opgeruimd, nog even met hem gespeeld en toen was het weer tijd om Ambre te halen, bad, diner etc. Dus eigenlijk ging het vrij snel vandaag. Isabelle kwam om 19:50 thuis terwijl we met zn 3en op elkaar gepropt aan het kleine bureautje van Ambre zaten te kleuren. Nadat Isabelle de kinderen op bed had gelegd wilde ze nog even met me praten. Ze wilde de tijd dat ik bij hen was nog even doornemen en me wat dingen meegeven waarop ik beter moest letten. Ze zei dat ik goed op moest letten dat ik alles helder vertel en sneller aan de bel trek als er iets is. Zo nog een paar dingen die ze zei, maar die ben ik even vergeten. Jammer dat het alleen negatieve feedback was, maar goed, het was goed bedoeld volgens mij, om van te leren, dus daar ben ik haar dankbaar voor.

Nou, dat waren de afgelopen 2 dagen alweer. Wel heel raar hoor, m'n laatste nachtje hier.. Over 24 uur zit ik bij het nieuwe gezin en hoop ik daar de rest van het jaar te blijven. Woow, time flies! Morgenvroeg ga ik eerst naar het nieuwe gezin, want Nayla gaat me de weg naar de school laten zien. Dat wilde ze eigenlijk vrijdagochtend doen, maar dan heb ik school om 09:45. Dus vandaar dat ik heb voorgesteld het morgen te doen. Daarna ga ik naar school. 's Middags ga ik bloemen kopen voor Isabelle en Fabrice, een kaartje voor de ouders van Basile en bloemen voor het nieuwe gezin. Daarna ga ik nog even mijn kleine koffertje compleet maken en de laatste dingen inpakken en dan ga ik Ambre en Baptiste van school halen. Isabelle komt rond 19:00 thuis, dan kan ik met het kleine koffertje naar het nieuwe gezin en kan ik daar mee-eten meteen. Dat kleine koffertje is voor een paar dagen, zaterdag gaat een van de gastouders me met de auto helpen met de andere koffers die nog hier blijven staan tot zaterdag. Heeel praktisch! Zo hoef ik niet heen en weer en niet met die loodzware koffers naar de metro te lopen en met overstappen niet al die trappen op en af. Dus dat is echt luxe dat we met de auto mijn zware koffers gaan halen.

Dus, morgen mijn laatste dagje met de kids. Vreeemd gevoel, maar heb ook zin om bij het nieuwe gezin te beginnen. Goed, dat was het voor vandaag. Tot snel maar weer,

Bisous

PS: vandaag precies over 1 maand vertrek ik naar Nederland, zin in!:D

Reacties

Reacties

leonie

Haay,
Door mijn drukke tijden heb ik de laatste paar weken weinig blogs gelezen. Knap van je dat je gewisseld bent en al zo snel weer terecht kan bij je nieuwe gezin!! Veel plezier en ook veel succes morgen. Zal toch wel even moeilijk zijn!!
Xx

Denise

Hej Suusje, heb alles op de voet gevolgd en super goed dat je de knoop hebt doorgehakt! Over n maand moeten we echt wel even afspreken!! Heel veel plezier en succes bij je nieuwe gezin :)

Xx Denise

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active