Paris jour 79: le déménagement

Bonsoir à tous,

Vanochtend ging ik vroeg mn bed uit, want ik zou met de kinderen en een van de gastouders de weg naar school lopen. Ik was na heel wat stress gelukkig toch op tijd. Toen ik binnenkwam stond Gabriel (het jongetje van 3) al trots klaar om me zijn nieuwe schoenen te laten zien. Dat was dan ook het eerste wat hij zei: ‘Kijk, mijn nieuwe schoenen!’ En ook Inès en Mariam hadden nieuwe schoenen. Haha schattig was dat.

Vervolgens ben ik met de kinderen en Nicolas naar school gelopen. Hij heeft me meteen al een aantal dingen uitgelegd, dat was handig. Na het wegbrengen van de kinderen vroeg Nicolas of ik zin had om nog een kopje koffie te gaan drinken. Nou, dat vond ik erg aardig en daar had ik natuurlijk wel zin in:) Eerst moest hij nog even zijn computer ophalen thuis, en daar kwamen we in de gang Nayla tegen. Ik bleef even met haar kletsen terwijl Nicolas zn computer ging halen. Toen kwam ook nog de schoonmaakster binnen en zij is echt heel aardig en hartelijk en vrolijk. En Nayla was ook erg aardig tegen haar. We zijn met zn 3en een koffie gaan drinken in een cafeetje vlakbij. Nayla moest na haar koffie helaas meteen weg, maar Nicolas en ik hebben nog even gekletst. Even later was het ook voor hem tijd om aan t werk te gaan en dus ging ik op zoek naar kaartjes. Een voor de oude gastfamilie en een voor de ouders van Basile, om ze te bedanken voor hun steun.

Daarna had ik school en t was weer een beetje saai, maarja dat is nu eenmaal zo op donderdag. Ben blij als ik straks die 'extra les' schrijven heb ingeruild voor spreken. Hoop dat dat wat praktischer zal zijn.

Na school ben ik met Roos een broodje gaan eten en daarna teruggegaan naar Saint-Cloud om mijn kamertje helemaal schoon te maken. Had dinsdag al gestofzuigd, maar moest nog even wat stof afhalen, vuilnis wegbrengen, douche schoonmaken, wc schoonmaken en de laatste spulletjes inpakken.

Daarna ging ik de kinderen halen van school. Ze wisten dat het de laatste dag was, maar ze waren er gelukkig niet zo mee bezig. Ze waren eigenlijk best lief die middag dus dat was fijn. Isabelle zou ervoor zorgen dat ze rond 18:45 thuis zou zijn, maar haar kennende wordt dat dus 19:00. Ik had in ieder geval gezorgd dat de kinderen helemaal klaar waren en aan het diner zaten. En tot mijn vreugde kwam Isabelle om 18:45 thuis! Ik was heel blij en bedankte haar. Ik gaf haar het doosje chocolaatjes dat ik had gekocht met het mercikaartje erbij. Dat vond ze erg lief. Ik heb de kinderen een knuffel gegeven en omdat Ambre me vast bleef houden en bijna moest huilen dat ik weg ging, moest ik ook even slikken. Ik heb boven mijn allerlaatste dingen klaargemaakt waar ik die middag geen tijd meer voor had, heb mijn koffers in de opslagruimte naast mijn kamer gezet en ging toen naar beneden. Ik moest de sleutel van dat kamertje naast mij nog naar beneden brengen, dus dat deed ik. De kinderen gingen van tafel om snoepjes voor mij te verzamelen als afscheidscadeautje. Dat vond ik wel schattig, maar eigenlijk had ik ook haast..! En het duurde en het duurde maar ik vond het lullig om te zeggen dat ik moest gaan. Toen ik eindelijk weg kon heb ik me enorm gehaast. Helaas gaat dat minder makkelijk met een overvolle tas en een koffer (die toch behoorlijk zwaar was..).

Toen ik eindelijk aankwam was ik echt blij dat ik er was. Nicolas deed de deur open en zei meteen 'Bienvenue!' Dus dat was wel fijn. Ik heb ze een doos chocolaatjes overhandigd en daar was het hele gezin blij mee. De kinderen kwamen allemaal een kusje geven en ik mocht even naar mn kamer. Daar heb ik mijn spullen een beetje uitgepakt. Het diner was nog niet klaar, dus ik was gelukkig niet te laat ofzo. Ik heb gevraagd of ik ze kon helpen en Nicolas heeft me daarop meteen de hele keuken laten zien haha. Heb samen met hem de tafel gedekt terwijl Inès en Gabriel tv keken en Mariam aan het tekenen was.

Eenmaal aan tafel was het gezellig druk. De kinderen hadden verhalen, discussieërden (pff hoe schrijf je dat..?!) maar ik vond het gezellig. Nicolas en Nayla stelden wat vragen aan mij en ook Mariam vroeg wat dingetjes. Voor het toetje hadden ze kleine taartjes, want het was de verjaardag van Mariam. Ze is 9 geworden. Ze hadden 3 kaarsjes in haar taartje gezet en we hebben met zn allen gezongen. Als laatst werden ook nog mijn chocolaatjes aangebroken en die vielen gelukkig in de smaak.

Na het eten moesten de kinderen meteen naar bed, want t was al 20:30. Gabriel zat vol energie omdat hij 's middags natuurlijk nog slaapt. Tanden poetsen, etc. Ook deze kinderen nemen voor het eten hun bad, dus ze waren al in pyjama. Daarna kregen we een speciaal ritueel. Mijn gastgezin is namelijk christelijk. Of katholiek.. Of Rooms katholiek.. Of.. haha nou ze geloven in God, in Jezus en gaan 's zondags naar de kerk. (Oeejj hier gaat papa mij op aanspreken, ik voel de bui al hangen! Papa heeft namelijk altijd heel erg zijn best gedaan om ons nog enigszins wat bij te brengen over God en Jezus enzo. Alleen het is niet zo goed blijven hangen zoals jullie zien.. Sorry pap!) Ze gingen naar de kamer van Nicolas en Nayla en staken daar een kaars aan. Alle lichten gingen uit en ze begonnen een gebed te zingen. Na het gebed bedankte Nicolas God voor deze dag en dat zijn dochter 9 was geworden en dat ze maar goed en mooi mag opgroeien. En hij bad voor mij, dat ik het naar mijn zin zou krijgen in hun gezin. Aah zo lief vond ik dat!

Toen de kinderen eenmaal op bed lagen gingen Nicolas en Nayla de serie Borgen kijken. Ik geloof dat pap dat ook kijkt. Ik vroeg of ik mee mocht kijken en het antwoord was 'natuurlijk!' en Nayla schoof op zodat ik naast haar kon gaan zitten. Helaas hebben ze het natuurlijk in Frankrijk nagesynchroniseerd, dus het was voor mij moeilijk te volgen. Met ondertitels is toch een stuk gemakkelijker! Na de eerste aflevering zei ik dat ik ging douchen en ging slapen. 'Bonne nuit!'

Woeejj nou, vandaag was dus de verhuizing! Althans, een deel daarvan. Het eerste kleine koffertje staat nu in mijn kamer. Ik vind het een fijne kamer. Het is niet groot, maar ik heb heel veel opbergruimte in een grote kledingkast, waar ik ook mijn blazers kan ophangen, ideaal. En de douche is heel fijn, wel beetje harde straal, maar dan zet ik gewoon de kraan wat zachter. Beter dan een te zachte straal! Het wordt wel snel koud in deze kamer, maar er is een verwarming. Wel spannend, morgen moet ik alleen de kinderen gaan halen en alles doen en ik hoop maar dat het goed gaat..! Voor 19:00 moeten Inès en Mariam in ieder geval hun huiswerk gemaakt hebben, piano hebben geleerd en gedouched hebben en Gabriel moet alleen zijn douche hebben gehad. Vanavond gaan Nayla en Nicolas al vroeg weg naar een tentoonstelling, dus ik eet met de kinderen en leg ze op bed. Maar het diner is pizza, want ze bestellen meestal vrijdags pizza. JEESS:D Ik hou van pizza. En dan laat ik ze denk ik even tv kijken terwijl ik opruim en hoef ik ze alleen nog op bed te leggen.

Ik kijk met een heel fijn gevoel terug op vandaag. Ik voel me echt veel meer thuis, nu al! Ik ben niet meer 'alleen'. Ik ben nu in een familie die me laat voelen alsof ik thuis ben. Tenminste, zo voelt het voor nu:) Ik weet niet hoe de rest van de periode zal verlopen, maar dat weet niemand. Dus ik geniet maar gewoon van het moment. Het was een lange en vermoeiende dag, dus tijd om te gaan slapen!

Morgen laat ik jullie weten hoe mijn eerste dag is verlopen!

Bisouss

Reacties

Reacties

Mirte

Heej Suusje! Wat een geweldig verhaal :) Het klinkt inderdaad ontzettend leuk en het lijkt me een lieve familie! Ik hoop dat het zo verder gaat!

Xx

PS. Ik eet vanavond ook pizza, jumsie!

Denise

Aaaah echt super Suusje :D
Heel veel plezier!!

x

Nicole (ohala)

Super leuk Susan, ben blij dat je het nu al naar je zin hebt. Ik lees al je blogs al vanaf het begin maar nooit gereageerd eigenlijk , je schrijft in ieder geval fijn, t leest lekker haha!

Sharon Willems

Wow wat geweldig Susan! Je hebt nu een avontuur afgesloten en begint nu aan een nieuwe, spannend! Zo haal je wel het beste uit je reis! Je niet meteen hoe het bij een ander gezin er aan toe gaat. En hier eten de ouders en kinderen samen toch? Stuk gezelliger om mee te eten! Blijf genieten meid!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active