Paris jour 80: le premier jour..

Goede avond!

Leuk dat jullie weer lezen:) Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben gehad. En zo niet, een troost: het is weekend!

Mijn dag was lang. En het was met pieken en dalen. Vanochtend werd ik moe wakker, maar ik heb wel lekker geslapen. Het was vroeg, want ik moest natuurlijk naar school. Maar in Saint-Cloud moest ik mn wekker vroeger zetten, dus het gaat.

Ik had les en we hadden een toets vandaag over alles wat we de afgelopen tijd hadden geleerd. Ik had het goed doorgekeken, dus ik had er al wat meer vertrouwen in.De toets was half makkelijk half moeilijk. De verleden tijd blijft moeilijk met de imparfait, passé composé en de plus-que-parfait. Ik hoop dat het een beetje gelukt is. Na de toets keek ik een beetje moeilijk omdat het niet zo goed gegaan was, maar Sadmah maakte me al snel aan het lachen en toen ze zei dat ik niet zo boos moest kijken. Ze vroeg me hoe oud ik was en ik zei 19. 'Nou, nu lijk je 19, maar ik weet zeker, als je zo blijft kijken,' en ik voelde hem al aankomen dus ik begon al te lachen, 'dan lijk je binnen 10 dagen 40 door de rimpels!'

Na school ben ik gewoon terug 'naar huis' gegaan, het is natuurlijk niet thuis, maar hier is het mn huis. Het regende en ik had eigenlijk wel even behoefte om een rustige middag voor mezelf te hebben. Ik heb gtst terug gekeken en heb mn blog over gisteren geschreven. Ik was best gespannen omdat ik bang was dat ik van alles zou vergeten vanmiddag, of dat het niet goed zou gaan met de kinderen.

Toen was het tijd om de kinderen te gaan halen. Ik was om 16:20 bij de poort van de school en wilde naar binnen lopen. Maar de directeur vroeg me wat ik ging doen. Ik zei dat ik Gabriel ging halen, maar ik moest wachten tot 16:30 want dan gaat de poort pas open. Oo.. Haha dat is wel anders dan bij de school van Ambre en Baptiste. Daar gaan de moeders om 16:15 naar binnen om hun kinderen te halen en is de school om 16:30 compleet leeg. Maar hier gaat om 16:30 dus de poort open. Nou goed, geeft niet. Het regende wel een beetje, maar de kerstversiering waarmee boulevard Félix Faure was versierd, vrolijkte me op.

Om 16:30 ging inderdaad de poort open en liep ik naar binnen. Aangekomen bij de klas van Gabriel duurde het niet lang voor hij me zag en verscheen er even een klein glimlachje op zijn gezicht. Goed begin. Hij gaf me zn hand en zo liepen we samen naar beneden. Vervolgens begon hij meteen over de gouter, maar ik zei dat hij even moest wachten op zn zussen. Eenmaal bij de poort stond Mariam al te wachten, maar Inès liet nog 5 minuutjes op zich wachten. Daarna hebben we met zn 4en daar de gouter gegeten, zo doen ze dat hier, bij de poort meteen de gouter erin. Nou en hier ging het dus mis. Gabriel had zijn koekjes op, maar wilde meer. Ik zei dat 3 (!) de limiet was en dat zijn gouter op was. Oejj toen begon hij te schreeuwen en te huilen en er was niks meer mee te beginnen. Ik had het moeilijk met hem. Ik kon hem niet vastpakken, ik kon niet met hem praten, ik kon n-i-k-s. Zn zussen probeerden hem te sussen, maar het hielp eigenlijk niet. Hij kalmeerde wel een beetje, maar toen we naar huis wilden lopen begon hij helemaal opnieuw. Schreeuwen, springen, krijsen pff. En van vastpakken werd het alleen maar erger helaas. Uiteindelijk was het Mariam die erin slaagde hem te kalmeren omdat ze hem optilde. Nou, hij was natuurlijk veel te zwaar voor haar, dus ik vroeg hem of ik hem mocht dragen. GELUKKIG mocht dat. Hij vrolijkte op en lachte zelfs. Ik heb met hem gepraat over auto's en hij praatte terug. Toen we bijna thuis waren wilde hij weer zelf lopen. En toen begon hij weer over de koekjes en begon weer een bui. Gelukkig een kleintje, duurde niet lang.

Thuis heeft Gabriel een beetje gespeeld en Inès ging opruimen. Geeeen idee waarom, maar het schijnt dat ze dat graag doet. Mariam was ook iets aan het schoonmaken. Vraag me niet waarom ze dat doen, maar ze deden het uit zichzelf, dusja. Tis wel nuttig:p Nou goed, Gabriel wilde al snel zijn bad en Mariam heeft me daarbij geholpen. Ging eigenlijk heel goed. Mariam moest piano spelen en Inès ging douchen.Om 18:00 kwam Nayla al thuis, om me een beetje te helpen met hoe en wat vanavond. Ze vroeg of Gabriel niet boos was geworden, maar dat was hij wel natuurlijk. Ze heeft hem streng toegesproken dat ze dat niet wil hebben en zeker niet bij mij. Hij moest in de hoek kalmeren maar mocht later toch Cars kijken. Niet zo consequent was dat. Ze bestelde de pizza en is toen weer vertrokken. Ik had nog lang niet alles onder controle vandaag. Ik hoop niet dat ze dat wel van me verwachtte.

Om 18:45 kwam de pizza aan en hebben we lekker pizza gegeten. Het was best gezellig aan tafel. Maar ik was ook een beetje gestresst nog, gewoon omdat ik hoopte dat alles deze avond ook goed zou gaan. Gelukkig hebben ze een tv hier, zodat de kinderen na het eten lekker tv konden kijken. Vanaf 19:15 tot 20:00 hebben ze lekker tv gekeken en kon ik even rustig wat tijd voor mezelf pakken achter mn pc aan de tafel achter hen. Daarna moest de film uit en ja.. dat viel natuurlijk niet goed. Gabriel begon weer te huilen en mekkeren. Hij wilde ook niet naar beneden enzo echt vreselijk vond ik het. Met tanden poetsen hetzelfde verhaal, met verhaaltje lezen hetzelfde verhaal en zn bed in ook. Het was met Gabriel een groot drama vind ikzelf. Hij wilde niet dat ik zn tanden poetse, hij wilde niet dat ik een verhaaltje voorlas, dat moest Inès allemaal doen. En als Inès dan even wegliep, dan begon ie te huilen en te schreeuwen alsof ik een of ander monster ben die hem mishandelt. Dus kortom, mijn dag met de kinderen was erg zwaar, nouja, met Gabriel. En dan slaat natuurlijk ook weer de heimwee toe. Dan voel ik me weer alleen, want het is een nieuwe familie, nieuwe kinderen, nieuw nieuw nieuw, Gabriel die het me moeilijk maakt, ik ben moe, nou alles bij elkaar opgeteld was het dus niet zo'n leuke dag voor mij helaas.

Maar goed, hopen dat het morgen beter gaat. En ik weet dat het beter wordt, dat was met Ambre en Baptiste ook zo. Maar dat heeft tijd nodig en ik hoop dat ik dat volhoud. Ik wil namelijk eigenlijk nog niet naar huis en gewoon mijn jaar afmaken. Maar als ik het straks niet meer trek, tsja, dan kan ik misschien niet anders. Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen. Dit was een zware dag, morgen kan alleen maar meevallen. Positief blijven!!

Ik hoop dat jullie dag beter was haha. Maak jullie niet teveel zorgen, het komt wel goed. En komt het niet goed, dan kom ik gewoon naar huis en komt het alsnog goed:)

Een hele fijne avond allemaal en een fijn weekend!

Bisouss

Reacties

Reacties

Leonie

Suuuusje toch!!

Dat is gewoon de leeftijd denk ik! XD haha nee ik weet het niet. Maar zoals je al zei he komt goed en het is alleen nog even wennen aan elkaar! Aan de gastvrijheid van het gezin zal het niet liggen.
Wel fijn dat de oudere twee kinderen je een klein beetje helpen met alles! Veel plezier met je weekend!!

Xx leoooo

Sharon Willems

Ah het blijven kinderen he! Voor hun is het ook allemaal nieuw en ze testen je maar al te graag uit! Het is ook moeilijk voor zo'n kind als er opeens iemand in hun leven komt naar wie ze moeten luisteren en alles doen wat diegene zegt! Dat is wennen. Gelukkig zijn z'n zussen wel rustig! Komt goed meid!

Carla

Lieve Suus,
Je wilt het vanaf dag 1 allemaal en alles helemaal goed doen. Die inzet is op zich geweldig natuurlijk, maar wat anderen ook al schrijven: kinderen moeten ook aan jou wennen en dat heeft tijd nodig. Op de één of andere manier ging toch die tv uit en belandden jullie in de badkamer bij het tandenpoetsen en lukte het toch om aan een voorlees verhaal te beginnen; m.a.w.: het lukte toch, ook al ging het niet helemaal op de manier die jij het liefste ziet.
Wat je zegt: heb vertrouwen dat het straks beter zal gaan, net als bij Baptiste. Als jij meer ontspannen bent en humor in de strijd kunt gooien, dan kom je minder snel in luisteren/ niet luisteren houding en dat voelt veel aangenamer.
Ik heb er alle vertrouwen in dat je dit gaat lukken.
Fijn dat je in dit gezin meer warmte ervaart en je meer thuis kunt voelen.
Veel lieve groeten!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active